Zeepier-op-Leka 2014.reismee.nl

Donderdag: de eerste echte visdag

Bij het opstaan leek de wind wat minder. Het was droog en we hebben de spullen gepakt en zijn gaan vissen. Op het water staat er altijd meer wind dan je denkt. Zo ook nu. We moesten noodgedwongen een beetje in de buurt van de haven achter een paar kleine eilandjes vissen. In het voorjaar niet de beste plekken. Wel leuk was dat we direct op het eerste eilandje een zeearend troffen die bereid was op de foto te gaan.

Zeearenden vliegen er overigens diverse van rond. Je ziet ze de hele dag wel ergens. Op een bepaald moment zegt Niels dat hij een paar zeeotters ziet spelen op de oever. Inderdaad zijn een paar aanhet spelen. Ze maken een behoorlijk kabaal erbij. Een moeder met een jong. We varen er heel langzaam naar toe en kunnen behoorlijk dichtbij komen omdat ze druk ijn met spelen hebben ze ons niet in de gaten. Helaas zijn de foto's vanwegede deining te onscherp om te plaatsen op de blog.

Nu hadden we al snel hadden we een paar mooie vissen te pakken. Wiegert zelfs en hele mooie.

Tegen 16:00 uur nam de wind zo toe dat het niet meer te doen was in de golven. Vissen met één hand en de ander aan de reling is niet echt lekker. Daarbij regende het inmiddels ook hard. Toch een leuke visdag gehad.

S' avonds Chinees eten. Dat doe je dus met stokjes. Niet iedereen kan daar goed mee overweg overigens.

Rene

Heren, mooie vissen op de eerste dag. Het weer wordt beter, dus op naar de dikke pollacken en koolvissen.