Zeepier-op-Leka 2014.reismee.nl

De terugreis

Over de terugreis valt niet zo veel te melden. We zijn in mooi weer naar de camping in Koppang gereden. Daar hadden we een hut gereserveerd. Tegelijk met ons verblijf daar werd daar de jaarlijkse vliegvisweek gehouden. Volop Nederlanders dus. Die overigens goed vis vingen. We spraken een groep die net van het water terugkwam en zij hadden die dag ca. 100 vlagzalmen gevangen waarvan de grootste 48 cm was. Prima viswater dus die Glomna. De volgende dag door naar Oslo. Op de haven zie ik een bekend gezicht. Tot mijn stomme verbazing is Dick Hovestad in Noorwegen wezen zeevissen. Op de boot gelijk en gezellige boel met dat visclubje. We brengen de middag door in de zon aan dek en later in de Ierse pub. S'avonds nog lekker genoten van het buffet. De boot legt netjes om 10:00 uur aan in Kiel en we rijden voorspoedig naar huis, waar we om 16:15 uur aankomen. Einde van een zeer geslaagde vakantie waarin ook Niels verslingerd lijkt aan vissen in Noorwegen. Dat wordt bekijken hoe we dat volgend jaar gaan doen.